آموزش ایجاد یک ماهیگیر در دریاچه - بخش دوم

 

مرحله ی 6 (افزودن چوب ها)

 

 خب ما باید چپ و راست قسمت فضای خالی منظره را پر کنیم. ما این کار را بسادگی با تکثیر پوشه ی BG انجام می دهیم. پس پوشه ی BG را تکثیر کنید و تکثیر را به راست حرکت بدهید. در اینجا برای اجتناب از یکنواختیما می توانیم  به چوب flip افقی بدهیم. موقعیت آن ها را به سمت چپ مرتب کنید.  خب الان بهتر است شفافیت لایه ی چوب را در داخل پوشه ی تکثیر به شفافیت حدود 75-85% تغییر بدیم.

step6a

کمی بخش های غیر ضروری را ماسک کنید:

step6b

پوشه ی BG را مجدداً تکثیر کنید و محل تکثیر را به سمت چپ منتفل کنید تا فضای خالی این قسمت پر شود. 

و مقداری از بخش غیر ضروری را نیز ماسک کنید.

step6c

خب اینم نتیجه ی تا الان ما:

step6d

مرحله ی 7 (اضافه کردن یه ماهیگیر)

 

 خب عکس ماهیگیر را در فتوشاپ بازکنید. ماهیگیر را جدا کنید را از پس زمینه مانند عکس زیر. ما برای جدا کردن ماهیگر از پس زمینه تصویرش می توانیم از هر ابزار استخراجی یا بیرون کشیدن موجود در فتوشاپ برای این کار استفاده کنیم.

 

step7a

خب محل تصویر جدا شده را در سند اصلی مشاهده می کنید. حالا مقیاس اندازه های آن را متناسب با ترکیب قرار می دهیم.  

step7b

مثل همیشه بخش های غیر ضروری را ماسک می کنیم

step7c

سرانجام تنظیم hue/saturation را با یک clipping mask به لایه ی ماهیگیر می دهیم. لایه hue/saturation را تکثیر کنید (Ctrl+J). حالت ترکیب لایه ی اصلی را به soft light تنظیم کنید با شفافیت حدود 100% و آن را با حالت ترکیب normal با شفافیت حدود 100% تکثیر کنید . تمامی لایه های ماهیگیر را انتخاب کنید و Ctrl+G را برای قرار دادن آن ها در یک گروه همزمان فشار بدهید. من اسم پوشه ی این گروه را ماهیگیر گذاشتم.

step7d

 

مرحله ی 8 (اضافه کردن موج های آب)

 

یک لایه ی جدید زیر پوشه ی ماهیگیر ایجاد کنید (Ctrl+Shift+N). این لایه ی جدید را با هر رنگی که می خواهید پر کنید (Shift+F5). سپس این لایه ی جدید را انتخاب کنید و به مسیر زیر بروید. 

layer > smart objects > convert to smart object 

مطئمن شوید که رنگ پیش نما به هگز #2973fb و رنگ پس زمینه به هگز #a0dffc تنظیم شده باشد. برای دادن فیلتر ابر smart object جدید را انتخاب کنید و به مسیر زیر بروید. 

 filter > render > clouds

step8a

step8b

حالا به filter > other > minimum  بروید.

step8c

برای دادن فیلتر بیشتر به filter > blur > radial blur بروید.

step8d

و برای یک فیلتر دیگر به filter > distort > zig-zag بروید. 

step8e

در آخر ابزار free transform tool را بر روی لایه فعال کنید (Ctrl + T)

حالا کمی از خاصیت perspective ابزار استفاده کنید تا به نتیجه مشابهی با تصویر زیر، روبرو شوید  

step8f

این تصویر دست آورد تا الآن ما است:

step8g

خب در اینجا بخش های غیر ضروری و اضافی موج ها را با ماسک کردن از بین می بریم.

step8h

منتظر بخش سوم آموزش باشید.



برچسب‌ها:
نویسنده: مصطفی



";